Welcome to my Blog..You want to Follow Me? Back To Dashboard? Thanks visit my blog.. !
Awes0me ! //= 360) elmH = 0; return '#' + elmR + elmG + elmB; } //]]>

Sahabat yg baik sudi menegur kesalahan kita :')


Kadang-kadang kita sebagai manusi biasa yang lemah lagi x berdaya dan hanya bergantung segalanya kepada Allah tidak perasan bahawa kita ada terlajak kata, terlajak perbuatan, dan terlajak emosi.
Bagus dan bersyukurlah apabila kita ada sahabat yang baik yang sudi menegur kesalahan kita dan berasa bimbang dengan kita. Janganlah jadi sahabat yang membiarkan kita terus hanyut tetapi jadilah sahabat yang boleh menarik dan menghindarkan kita daripada menambahkan lagi dosa dibahu.

Memang kadang-kadang kita berasa malu, segan, serba salah dan mungkin juga ada yang rasa mahu melenting, tapi hakikatnya kita kenala belajar utk menerima kritikan atau teguran dan berlapang dada serta belajarlah untuk sentiasa memperbaiki diri. Kerana sesungguhnya kita semua adalah manusia biasa dan bukannya maksum seperti Nabi Muhammad S.A.W . Tak kisah la apa pun jenis kesalahan dan perbuatan yang tidak baik kita lakukan, yang penting kita sedar, dan berusaha untuk menghindarinya dimasa akan datang.

Terima kasih sahabat2 yg sudi menegur dan mengambil kisah akan diri saya.
Kepada sahabat2 yang tidak kisah dengan diri saya, x apa lah. Allah ada untuk saya, moga Dia sentiasa memberi petunjuk kepada saya dan mengurniakan sifat sabar dan istiqamah agar saya tetap cuba dan usaha untuk memperbaiki diri dari segi lidah, perbuatan, dan hati.

p/s:Kepada Huda,Auni,Alya,Eyka,Mira,Mai dan Qilah terima kasih kerana telah menjadi sahabat yang sangat baik semasa kite sekolah rendah dlu..mungkin kite blh berjumpa nnti kalau ade masa lapang..skrg kite semua dh sekolah menengah..sekolah pon daa lain2..kawan pon da lain2 kan...saya harap korang takkan lupakan saya..saya ikhlas berkawan dengan korang kerana Allah S.W.T ...


4 pengomen yang awesome ^^:

Ainim Rashihah said...

Sahabat yang sejati sukar dicari tapi kita juga perlu terlebih dahulu ikhlaskan diri apabila memulakan persahabatan

Unknown said...

cik akak sokong...bersahabat biarlah ikhlas...

Nur Amni said...

betul2 ...hmm...

Nur Amni said...

betul2..skrg susah ler nk cari kawan yg betul2 ikhlas bersahabat ngan kite :') ...